Bli med å løfte Telemark sammen ved bruk av felles profil/logo og merkevarestrategi bygget på konseptet KONTRAST. Det vil gi en positiv assosiasjon til din egen virksomhet samtidig som du bidrar til at Telemark blir synlig gjennom helhetlig, positiv og gjenkjennbar markedsføring innenfor og utenfor fylkets grenser.
La oss løfte Telemark sammen, bli med på laget!
Merkevareplattformen til Telemark finner du her.
Visit Telemark sin Produksjonsguide finner du her.
Logofiler til Telemark sender vi gjerne ved forespørsel til: antje@visittelemark.no
Dersom merkeværeprofilen skal brukes på print eller digitale medier skal de godkjennes av Visit Telemark før mediene produseres eller legges online.
Mange vil tjene på å benytte felles merkevare for Telemark:
Telemark er et sterkt navn som bringer verdi til din egen bedrift; overfører positive assosiasjoner til dine egne produkter og tjenester.
Merkenavnet Telemark vil være et «kvalitetsstempel» for din bedrift, dine produkter eller dine tjenester.
Ved å ta i bruk den nye merkevaren bidrar du til at Telemark blir mer synlig, som igjen kan føre til flere tilreisende, salg av Telemark-produkter, bosettelser og bedriftsetableringer.
Telemarks merkevareplattform er bygget på konseptet KONTRAST fordi:
Bruk av kontraster skal differensiere Telemark fra andre områder.
Kontrastene skal sørge for at flere får øynene opp for mer av det Telemark har å tilby og dermed tillegge de produktene som blir markedsført en merverdi som gjør Telemark og det markedsførte produktet mer attraktivt enn andre produkter av samme type.
Bruk av kontraster i kommunikasjonen forsterker det mottageren av budskapet ser etter og sørger samtidig for å fremheve kompletterende produkter eller opplevelser.
Kontraster skaper spenning. De som vanligvis bare velger eller oppfatter det ene blir oppfordret til å prøve ut og legge merke til det andre.
Kontraster er noe alle, også på tvers av næringer, kan samarbeide om, og som gjennom dette samarbeidet forsterker eget produkt.