Visit Telemark har lansert en ny nettside for Fyresdal kommune, tilgjengelig på https://www.visittelemark.no/fyresdal. Med et fokus på å forenkle informasjonsflyten for de nær 80 000 besøkende forventet i år, er nettsiden et verktøy for å oppdage alt Fyresdal har å tilby, inkludert Hamaren, Folkestadbyen og andre aktiviteter året rundt. Siden har til hensikt å være det lokale, og digitale turistkontoret. Det gode samarbeidet mellom Visit Telemark og Fyresdal kommune har resultert i at siden ble lansert før sommersesongen. Mye takket være innsatsen fra næringssjef Gerd Straume og engasjerte aktører og ansatte i Fyresdal kommune.
Den nye nettsiden er et digitalt knutepunkt for å utforske lokale attraksjoner, aktiviteter, overnattingsmuligheter som vokser i en rekordfart i kommunen og ulike lokale arrangementer, og den understreker Visit Telemarks og kommunens felles mål om å fremme turisme og styrke lokaløkonomien. Informasjon om parkering og offentlige tilbud har også vært viktig å få frem på denne siden. Siden eksisterer nå også på engelsk. I tillegg vil siden tilpasses etter sesong og utvikles fortløpende i samarbeid med både kommunen og medlemmer.
I tillegg har vi gjennomført en vellykket markedsføringskampanje som har generert over 170 000 visninger og 85 000 besøkende til nettsiden i annonseperioden. Betalt annonsering er uten tvil en effektiv metode for å drive trafikk.