Denne Meta-kampanjen viser gode resultater opp mot satte KPI-er og mål. Materiellet har fanget oppmerksomheten, gitt mange klikk inn til landingssiden og webstatistikk indikerer at artikkelen har vært av interesse. Webrapporteringen viser «scroll 75» på hele 17 032, som er et høyt tall sammenlignet med det vi vanligvis ser. Scroll 75 utløses først når personen har scrollet seg 75% ned på landingssiden – noe som er betydelig langt ned. Det er også gode tall på «interne linkeklikk» (16 865) som viser at det er et godt antall som har klikket seg videre på landingssiden til for eksempel partnere eller tellus-produkter mm. for å vite mer.
Vi har underveis gjort flere tester for optimalisering, for å nå personer som kan tenkes å være interessert i å reise til Telemark for den vakre naturen, naturopplevelser og overnatting med naturen tett på (og gjerne bli noen netter). Generelt sett har kampanjen vist at det er god interesse i Vestfold, Akershus og Oslo.
Annonsen fikk både god klikkfrekvens (CTR) på 2,62 % vs benchmark på 1,1%, og kostnad pr klikk (CPC) på 1,31 kr vs benchmark på 5 kr.
Med et budsjett på kun 80 000kr har vi fått igjen både mange visninger og klikk. Vi har hatt en kostnadseffektiv kampanje med gode resultater i rapporteringen. Det ble produsert både ny artikkel (landingsside) og materiell til kampanjen.
Sluttrapport – Sommer 2024, Eventyrlig natur
Last ned rapporten her
Onepager – Sommer 2024, Eventyrlig natur
Last ned onepager her