I årets vandrekampanje, som var en spleisekampanje mellom Visit Bø, Visit Rjukan, Visit Seljord, Visit Dalen og Visit Telemark, har det blitt gjort strategiske justeringer, som å forlenge kampanjeperioden og starte tidligere sammenlignet med 2023. Til tross for et lavere budsjett (300 000 kr i år mot 400 000 kr i fjor), har synligheten vært god, og resultatene har vært positive.
Viktige punkter:
- Kampanjen gikk fra 24. juni til 11. september, med annonsering på Google, Meta, Amedia og Schibsted.
- Meta-kampanjen ble optimalisert og justert underveis på grunn av endringer i algoritmer og plattformer.
- Det ble opp i mot 77.000 klikk totalt sett fra Meta-kampanjen, Google, Schibsted og Amedia.
- Til tross for det reduserte budsjettet, ser det ut til at kampanjen har fått flere visninger og gode resultater sammenlignet med i fjor.
Sluttrapport – Sommer/Høst 2024, Vandring
Last ned rapporten her